Tut på fuskpolo

 
Till att börja med såhär ser mösterdelarna ut, klipps ut utan sömnsmån. Fram och bakstycke lägg mot vikning.
 
 
Utklippning av dom första bitarna
 
 
fram och bakstycke 
 
 
utklippning av dom två sista bitarna
 
 
Alla bitar utklippta, bara att börja sy
 
 
 
lägg fram och bakstycken räta mot räta och sy ihop axelpartierna
 
 
sy ihop kortsidorna på polokragen räta mot räta
 
 
vänd den och vik dubbelt till en tub
 
 
 
nåla ut mitten på bak och framstycket och mitten mellan mittfram och mittbak. markera även ut de på polokragen.
 
 
nåla fast polokragen mot rätsidan på fram och bakstycket.
 
 
vänd de andra bak och framstycket till rätan och nåla de på insidan av polokragen. polokragen ska nålas fast mellan dom två fram och bakstyckesbitarna, som  hamnar räta mot räta.
 
 
 
sy ihop allt med en och samma söm. sen ska de se ut som vid bild två innan de är dax att vända på alltihop.
 
 
när jag vänt allt till så lägger jag avigan mot avigan och stödnålar så de ligger på plats när jag ska sy ihop delarna.
 
 
sen är de bara att sy en sista söm innan den är klar. 
 
 
så nu var den klar. hoppas att de går att förstå hur jag har gjort, är första gången jag försöker mej på en tut =)
om de är nått som är oklart är de bara att fråga =)
 
 Lycka Till
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Johansson

Hej Carro
Bra TUT du gjort jag tycker den är lätt att förstå. Fina fuskpolon, det är praktiskt med fuskpolon.
Vi hade sista gången på sykursen (för den här termin) en vecka sedan. Det är fler av tjejerna som gick tillsammans med dig som går igen. Vi saknar ditt sällskap, men vi förstår att det är jobbigt att åka så långt.
Hälsningar
Gunilla

Svar: hej hej!va bra att den går att förstå sej på, svårt å veta om man får med allt. tycker de är jätte bra med sånna, slipper man tänka på att dom behöver frysa =)
ja jag såg att de skulle dra igång en kurs här i höstas. men jag har så mycket att göra nu så jag hinner inte iväg. men de var jättekul å vara med på kursen. skulle vilja gå igen =) roligt å träffa andra som också gillar å sy och pyssla.
du får hälsa till dom och Birgitta
mvh carro
Caroline Jacobsson

2012-11-11 @ 11:19:14
Postat av: Kickan Juliusson

TACK!! för en kanon tut sydde min absolut första polokragar idag är nybörjare att sy detta var enkelt att följa så återigen tack för att du tar dig tid!

Svar: va roligt att du tycker den är bra =) så nu är de bara å sy fler =)
Caroline Jacobsson

2012-11-18 @ 00:16:45
URL: http://juliusson.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Hej!
Gud vilken bra tut och vilken härlig blogg, snacka om att ja fick inspiration! Insåg nämligen idag att min 6 månaders behöver en fuskpolo! :) Nu ska jag bara lyckas klura ut med vilka mått jag ska sy för att det ska passa honom, han är strl 74 nu. Förresten, ja har inte fått fart på min OL ännu så om jag vill sy denna fuskpolo på vanlig symaskin, hur går jag tillväga när jag ska "syihop" den, alltså sista momentet? Min hjärnkapacitet är noll, kanske beror på klockslaget! ;) Tacksam för svar!
// Emma

Svar: Va kul att du tycker de va bra =) jag tog ett vanligt tröjmönster som jag rita av och rundade av beroende på hur "lång" den ska vara. sen mätte jag halsringningen och gjorde själva polon 1-2cm kortare. om du ska sy med vanlig kan du sy ihop den räta mot räta och lämna ett vändningshål som du syr ihop efteråt. mvh
Caroline Jacobsson

2012-12-05 @ 00:08:20
URL: http://rocknrolldq.blogg.se
Postat av: Theres

Utmärkt tut och fuskpolon blev helt okej på första försöket. (Jag är gröngöling, så det är ett gott betyg;) ) Nu ska jag bara snygga till svängarna lite och göra en i lite mindre storlek till lilla dotra så hon också får en :)

2014-11-16 @ 19:59:54
Postat av: Matilda

Hej och tack för fint mönster, ska provas! Undrar bara om klövertyget går att få tag i nånstans, bland det snyggaste jag sett, har aldrig sett den färgkombon förut :-)
Återigen tack!
Matilda

2014-12-26 @ 21:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0