Lite alster från sykursen

Det har hunnit bli några klara plagg sen jag började på sykursen. Även en hel del halvklara =)
Jeansshorts med röda detaljer. Blev både nöjd och inte nöjd me dessa shorts, baksidan blev jätte snygg men framsidan mindre snygg. Känns som de fattas nått på framsidan. Men ju mer jag kollar in dom ju bättre blir dom =) Fick många bra tips på hur jag lättare skulle få till bakfickan snyggt, så mycket lättare de blev på en gång.
Tanken var att de skulle bli en velourklänning med matchande tröja med rynkor på ärmarna. De blev en halvklar klänning och en färdig tröja. Tänker man inte när man ritar och klipper ut tyget så blir de fel. Kom till kursen och inser att de fattas tre remsor velourtyg till bakstycket, välidgt klantigt helt enkelt. Där av de konstiga bilderna på klänningen. Har inte hunnit sy den klart ännu. Tröjan däremot blev väldigt bra, aningen brett mellan rynktrådarna på tröjan. Men för att vara första försöket så är jag nöjd. Att få till en snygg bild på tröjan var svårt eftersom ärmarna på tröjan ser ut som elefantsnablar, men när den väl sitter på plats blev de super snyggt. Jag  gillar verkligen den där gummitården som så fint trollar fram rynkorna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0