Testkörning av nya maskinen =)

Har nu prövat vad maskinen går för, efter lite trixande lyckades jag få till det =) Var inte lika lätt att trä maskinen som de såg ut när en som kan trä den, trädde den. Men man får inte ge upp =) Maskinen har en del olika sömmar och finesser, har prövat några. Sen har de även blivit endel missöden, hehe.

Sytt en kjol med rynkning. Använde även overlocksöm och rullfåll. Här kommer lite bilder på de.




Nya maskinen syr ihop och rynkar tyget på samma gång, väldigt fiffigt. Men jag tycker det blev aningen mycket rynkor, måste lära mej hur jag kan ställ in det så jag får lite färre rynkor.



Sydde sedan en rullfåll längst ner på rynkningen. Svårt att få med den på bild.



Såhär blev kjolen, som sagt lite mycket rynkning =)




Så ser den ut på =) Men på nått vis gillar jag att de är mycket rynkor också. Måste test de här lite mer =)

Kommer nu bilder på olika sömmar.



Fyrtrådig overlocksöm.




Tretrådig flatlocksöm.

Ja, de blir fel ibland me =)




Eftersom maskinen klipper kanterna själv så blev det en lite olycka i armhålan på bodyn. Men nu vet jag har man fäller ner kniven till nästa gång =) Annars gick de väldigt smidigt att sy. Lite ovant att man inte kan sy över nålarna, för då de slut med kniven. Men än så länge stödnålar jag och tar bort nålarna innan dom når kniven. Efter lite mer träning så kanske jag kan hoppa över att nåla.

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag tycker kjolen blev väldigt "ärtig" med den däran volangen :)

2011-02-27 @ 21:39:05
Postat av: carro

Alice hade den idag när vi var på kalas i Elinge, hon va så söt i den =)

2011-02-27 @ 21:44:23
URL: http://carojaco.blogg.se/
Postat av: maria

Jätte fin kjol, tycker det blev snyggt med volangkanten!!

Jag känner igen armhålan, gjorde samma jag första gången :-)

2011-03-08 @ 21:47:45
URL: http://mariaspyssel.blogg.se/
Postat av: carro

Blir lite annat med en volange på kjolen oxå. Lillan gillar den så de är bra =)

Ja de vart lite snopet när jag såg att den skar sönder bodyn, haha. Men de är ju på de viset man lär sej.

2011-03-12 @ 12:50:53
URL: http://carojaco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0