Syfestival i Stockholm

Jag hade turen att Henke ville följa med på symässan i Stockholm igår. Trodde inte jag skulle komma iväg i början på förra veckan, bebisen var då lite busig så vi trodde den skulle anlända. Men de var bara falskalarm =) Så glad i hågen åkte vi till Stockholm för att strosa runt och kika in tyger å symaskiner. Dagen blev väldigt lyckad och jag tror till och med att Henke tyckte de va lite kul. Tyger hittade jag som jag bara var tvungen att köpa, var svårt att låta bli att inte köpa mer. Man ville ha en bit av alla =)
Vi var där precis till 10 när de öppnade så vi fick kika i lugn och ro den första timmen. Hann då med att får testa flera olika modeller av overlockmaskiner, de var nått som uppskattades väldigt mycket. Var ju en helt otrolig skillnad jämfört med min maskin jag syr på här hemma. Så ja, jag vill åka i höst igen =)
Hade som sagt en toppen dag igår, Henke är bäst ;)

Nu lite bilder från mässan och på tygerna jag köpte.



Det första vi såg när vi kom in var JNY-design, så dit hittade vi rätt snabbt =)



Dessa härliga tyger kunde jag bara inte låta bli. Vågorna är mycket häftigare i verkligheten. De gröna tyget är samma som jag har innan, men de var dax att fylla på lite =)



Blev mer rött molntyg, så härlig röd färg. Sen är jag svag för randigt =) Rosa och svart går alltid hem =)

De ända jag blev utan var ett knallgrönt velourtyg, men man kan inte få allt.



Kommentarer
Postat av: åsa persson

vad var det för syfestival?när är den?återkommer den varje år?fullkomligt älskar tyger o att sy själv,specielt barnkläder o baggymössor av snygga jerseytyger

2011-08-18 @ 19:34:21
Postat av: carro

hej hej! försökte maila men de gick inge bra. vet inte om va som gick fel. men symässan återkommer 2ggr per år. är i höst igen, 4-6 november. http://www.syfestivalen.se/Contents.asp?id=225

klicka in på länken så finns de mer info där =)

2011-08-19 @ 06:10:08
URL: http://carojaco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0